زائرسرا / مشهد / آژانس بارهوايي سپيدبال

آژانس بارهوايي سپيدبال
تاریخچه : سپيدبال فعاليت خود را در سال 1370 به منظور ارائه سرویس اکسپرس هوایی در مقاصد داخلی و بین المللی آغاز کرد و با پشتوانه سالها تجربه توانست در سال 1381 مجوز آژانس بار را از سازمان هواپیمایی کشوری ( ICAO ) اخذ نماید .
سپیدبال عضو انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران ( ITCA ) ، نماینده رسمی و دارنده استاک ایرلاینهای معتبر بین المللی از جمله : Gulf Air, British airways, Lufthansa , Turkish Airlines, Qatar Airways, Etihad Airways, Singapore Airlines & bmi و خطوط هوایی داخلی از جمله ایران ایر ، آسمان ایرلاینز ، ماهان ایر ، آبان ایر ، کیش ایر و نماینده شرکت کوریر SkyNet Worldwide Express می باشد. همچنین سپیدبال با داشتن دفاتر متعدد در سطح شهر و نیز نمایندگیهایی در سطح کشور ( حداقل در 28 شهر کشور ) توانسته است به نیازهای متقاضيان خدمات بار هوایی پاسخگو باشد و به عنوان نمادی از کیفیت برتر و اعتبار مطرح گردد. این مجموعه همواره سعی در ارتقاء تنوع و سطح کیفی خدمات و بهبودی استانداردهای آن دارد تا بتواند رضایت و اعتماد متقاضیان این نوع خدمات را بیش از پیش جلب نماید .

آژانس بارهوايي سپيدبال

مشهد

دفتر مرکزی: مشهد ، میدان احمد آباد ، نبش بخارایی ( احمدآباد 19 ) ساعت کاری: همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 9 بعدازظهر بدون وقفه

  • 8461001
  • 8414334
  • www.sepidbal.com
  • Cargo@sepidbal.com
  • کد پستی : 9183817364
    SMS : 200097195

    دفتر شهرک صنعتی: مشهد. شهرک صنعتی طوس ، فاز یک خدماتی ، پشت بانک سپه ساعت کاری: همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 5:30 بعدازظهر بدون وقفه. پنج شنبه ها از 8 صبح تا 3 بعدازظهر
    تلفن : 5410115
    فکس : 5410117
    Email: Toos@sepidbal.com

    دفتر فرودگاه: فرودگاه هاشمی نژاد مشهد ، قسمت بار ساعت کاری: همه روزه - حتی روزهای تعطیل - از 8 صبح تا 12 شب بدون وقفه
    تلفن : 3400305
    فکس : 3400307
    Email: Airport@sepidbal.com

    دفتر وکیل آباد: مشهد - بلوار وکیل آباد - بین وکیل آباد 26 و 28 ( حد فاصل بلوار حافظ و پل هفت تیر ) ساعت کاری: همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 6:30 بعدازظهر بدون وقفه. پنج شنبه ها از 8 صبح تا 3 بعدازظهر
    تلفن : 8643039
    تلفن 2 : 8665536
    Email: Vakilabad@sepidbal.com

    ارائه سرويس چارتر باري در تناژ مختلف سپيدبال با درك نيازهاي بازرگانان و صادركنندگان كشور ، جهت ارسال همزمان محمولات گوناگون در يك پرواز ، مسير پروازي و برنامه زمانبندي مشترك ، پروازهاي چارتر باري را از مبدا مشهد تدارك ديده است. سپيدبال به عنوان اولين ارائه دهنده پروازهاي چارتر باري از مبدا مشهد ، اين امكان را براي متقاضيان مهيا ساخته است تا بتوانند محمولات گوناگون خود را در تناژ مختلف ، با امنيت كامل و در كمترين زمان ممكن به مقصد فرودگاههاي بين المللي دنيا ، تحويل نمايند.
    بسته بندی کیفی و تخصصی کالا ‎تمامی محمولات با توجه به ماهیت آنها برای جلوگیری از هرگونه ضربه یا آسیب احتمالی ، با شیوه های تخصصی بسته بندی خواهند شد.
    انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا ‎ سپیدبال تسهیلات کارت بازرگانی ، تهیه گواهی مبدا ، گواهی بهداشت و استاندارد را برای سهولت در انجام عملیات گمرکی کالای مشتریان فراهم نموده است تا آنها بتوانند از ترخیص به موقع و سریع کالای خود اطمینان حاصل نمایند.


    آژانس بارهوايي سپيدبال
    چرا سپیدبال بهترین گزینه برای انجام امور خدمات بار هوایی است؟ ....Why sepidbal تنها سپیدبال قادر به ارائه خدمات ویژه ( تاییدیه مدارک تحصیلی ، انجام امور اداری و اخذ ویزا از سفارتخانه ها به نیابت از متقاضیان ) و حمل سریع مدارک و کالاهای وارداتی بدون محدودیت وزنی از آمریکا به مقصد ایران می باشد. سپیدبال با ارائه بیمه انجمن هوایی ، نگرانی صاحبان کالاهای باارزش را جهت ارسال محمولاتشان برطرف می نماید ( کالاهای با ارزش بالا بر اساس ارزش اظهار شده توسط صاحبان کالا ، علاوه بر بیمه رایج حمل هوایی ، تحت پوشش بیمه تکمیلی سپیدبال قرار می گیرند). سپیدبال شرایط مطلوبی را برای صادرکنندگان کشور به منظور ارائه کالاهایشان در دنیا ، فراهم آورده است. سپیدبال به منظور حمایت از تمام کسانیکه کالاهایی برای عرضه در بازارهای جهانی دارند و ترغیب آنها به صادرات هر چه بیشتر در سطح بین الملل ، امکانات گسترده و شرایط مطلوبی بوجود آورده است. سپیدبال برای پاسخگویی به متقاضیان خود چهار دفتر فعال در چهار ناحیه مختلف سطح شهر مشهد دارد ( دفتر مرکزی – احمدآباد. دفتر فرودگاه. دفتر شهرک صنعتی توس. دفتر وکیل آباد ) . به این ترتیب قادر است تمام سطح شهر مشهد و حتی برخی نواحی مجاور آن را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار دهد. سپیدبال نماینده معتبرترین ایرلاینهای ملی و بین المللی است. با داشتن استاک ( بارنامه ) ایرلاینهای صاحب نام دنیا و صدور آنها، امکان به مراتب بیشتری برای سپیدبال وجود خواهد داشت تا بتواند مناسبترین ایرلاین را جهت حمل کالای مشتریان به مقاصد داخلی و بین المللی انتخاب نماید. سپیدبال نمایندگیهای متعددی در سطح کشور دارد. با وجود حداقل 25 نمایندگی در سطح کشور، امکان ارسال محمولات به اکثر نقاط کشور برای متقاضیان میسر می باشد. ساعات کاری دفاتر سپیدبال مطابق با نیاز مراجعین در نظر گرفته شده اند. دفتر فرودگاه همه روزه ( حتی روزهای تعطیل ) از 8 صبح تا 12 شب ، دفتر مرکزی از 8 صبح تا 7 بعدازظهر و دفتر شهرک صنعتی توس از 8 صبح تا 5 بعدازظهر و دفتر وکیل آباد از 8 صبح تا 6 بعدازظهر پاسخگوی مراجعین و مخاطبین گرامی می باشند. سپیدبال دارای بخش فعال و گسترده توزیع و جمع آوری محمولات است. بخش ماشینی مسؤول جمع آوری و توزیع کالاهای سنگین وزن و بخش موتوری جهت جمع آوری و توزیع پاکات و بسته های سبک وزن می باشد. پرسنلی مجرب و کارآزموده در سپیدبال به فعالیت مشغولند. کادر فنی سپیدبال دوره های تخصصی بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا را تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و با کسب رتبه های عالی گذرانده اند. این دوره ها شامل دوره های مقدماتی و پیشرفته فروش و خدمات بار هوایی ، دوره های مقدماتی و پیشرفته کالای خطرناک ( C.7 و C.6 ) ، دوره های مقررات حمل حیوانات زنده و دوره های حراست بار می باشند. سپیدبال متعهد است تا در صورت بروز هرگونه خطا از جانب مجموعه، خسارت ناشی از آن را جبران نماید. سپیدبال کاملا این آمادگی را دارد تا محموله ای را بدون دریافت هیچگونه هزینه ای جهت جبران خسارت ناشی از خطای مجموعه ، برای مخاطب مورد نظر حمل نماید. نقش خدمات بار هوایی در زندگی افراد آمارها نشان می دهند که میزان حمل و نقل محمولات به روشهایی غیر از روش هوایی روز به روز کاهش نشان می دهند. کشور آلمان که یکی از مراکز عمده برای انتقال کالاها از طرق مختلف است ، در میزان حمل بار در بخش ریلی با کاهش چشمگیری مواجه شده است. یکی از شرکتهای معتبر حمل دریایی در فرانسه نیز در صدد کاهش کشتیهای حمل بار خود و نیروهای مشغول به کار در آنجا برآمده است. شاید یکی از دلایل این کاهش بحران اقتصادی اخیر در جهان باشد اما واقعیت این است که روز به روز تمایل به انتقال محمولات از طریق هوایی بیشتر می شود. در این میان شرکتهایی که به ارائه خدمات از طریق زمینی، ریلی و دریایی مشغولند می بایست برای رفع بیشتر خواسته های مخاطبین خود، ارائه خدمات بار هوایی را نیز در دستور کارشان قرار دهند. با توجه به رقابت در دنیای امروز بین تولید کنندگان، صاحبان صنایع و بازرگانان برای حفظ بازارهای خود در دنیا، سرعت و ایمنی انتقال محمولات از اهمیت دو چندانی برخوردار است. با انتقال کالاها از طریق هوایی، در زمان و شرایط مناسبی می توان بازارهای هدف را تحت پوشش قرار داد و از سود حاصله بهره برد. حفظ شرایط مطلوب بازار تنها منوط به استفاده بهینه از زمان نیست بلکه به این بستگی دارد که کالاهای عرضه شده با چه کیفیتی بدست بازارهای هدف می رسند. انتقال محمولات از طریق هوایی نه تنها سریعترین روش ممکن است بلکه ایمن ترین روش ممکن نیز می باشد. انتقال برخی اسناد و مدارک مهم تنها از طریق هوایی مطمئن خواهد بود. برای کسب فرصتهای شغلی و تحصیلی عالی، مکاتبات و انتقال اطلاعات مربوطه شامل مدارک مهم و حساس، می بایست در طی مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شوند. تاخیر در انتقال اینگونه اطلاعات به منزله از دست رفتن فرصتهای عالی در زندگی افراد محسوب می شود. با توجه به اهمیت زمان و بکارگیری نیروهای انسانی جهت انجام امور ضروری، همگان بر این امر واقفند که انتقال کالاهایشان را به منظور مبادلات تجاری یا غیر تجاری بدست مراکزی بسپارند که می توانند خدمات متنوعی در زمینه حمل و نقل هوایی ارائه دهند. نه تنها روش هوایی یکی از بهترین گزینه ها برای حمل محمولات در اوزان بالا به شمار می رود بلکه این روش برای جابجایی بسته های سبک وزن تر، مدارک و اسناد مهم تجاری یا علمی، هدایا، نمونه کالاهای تجاری یا آزمایشگاهی و ... ، قابل اطمینان ترین شیوه می باشد. انتقالات از طریق هوایی در مدت زمان بسیار کمتری و با امنیت بیشتری صورت می پذیرند. بسته بندی کالاها با دقت بیشتری و براساس ماهیت کالاها انجام می شود. طبق قوانین بین المللی محمولات مشمول بیمه حمل هوایی قرار خواهند گرفت. رهگیری کالاهای ارسالی از طریق اینترنت امکان پذیر است. در این روش هیچگونه محدودیت وزنی برای انتقال کالاها وجود ندارد. در این روش هیچگونه محدودیت مکانی برای ارسال محمولات وجود ندارد . هزینه حمل هوایی با توجه به ویژگیهای خاص و برتریهایی که نسبت به دیگر روشهای حمل و نقل دارد، مناسبت تر و باصرفه تر است. این دلایل از جمله دلایلی است که روز به روز مردم سراسر دنیا را به استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی ترغیب می نماید. اضافه بار مسافری ( فریت مسافری ) ایرلاینها به مسافر برای میزان مشخصی بار اجازه ورود به هواپیما خواهند داد. مسافر برای به همراه بردن اضافه بار خود می بایست مبالغ بالایی جریمه در فرودگاه پرداخت نماید. اما بهترین شیوه برای انتقال اضافه بار مسافری ، بارنامه کردن آن و ارسال آن در غالب کارگو می باشد. تمامی مسافران خروجی اعم از اینکه ایرانی باشند یا خارجی ، علاوه بر لوازم شخصی و وسایل سفر خود می توانند کالاهای ایرانی و غیر ایرانی را در حد متعارف و غیرتجاری ، و کالاهایی را که جنبه نمونه تجاری جهت بازاریابی دارند ، از کشور خارج نمایند. برای حمل اضافه بار مسافری قوانین و سلسله مراتبی مشخص شده است اما بطور کلی تمامی این امور را آژانس به همراه مسافر انجام خواهد داد. بدین ترتیب مسافر می تواند با خیالی آسوده عازم سفر خود گردد. به علاوه از لحاظ اجرایی محدودیت خاصی برای ارسال کالای همراه مسافر وجود نخواهد داشت و ذکر قوانین ذیل صرفا به منزله آشنایی متقاضیان این دسته از خدمات با قوانین و سلسله مراتب تدوین شده می باشد. جهت استفاده از سرویس فریت مسافری : · مسافر قبل از سفر با گذرنامه و بلیت تایید شده به آژانس بار مراجعه می کند تا اظهارنامه مسافری خود را تکمیل نماید. · پس از آن مسؤولین فریت مسافری آژانس ، کلیه امور اجرایی را شخصا به عهده خواهند گرفت. · تفاوتی نمی کند که مسافر با چه ایرلاینی قصد سفر دارد. دو تا سه روز قبل از سفر ، مسافر بار خود را برای ارسال به آژانس تحویل می دهد. · برای بار مسافر بارنامه هوایی صادر می شود. · مسافر با در دست داشتن بارنامه می تواند بار خود را در فرودگاه مقصد در هر نقطه ای از دنیا تحویل نماید. مسافرین توجه خواهند داشت که قبل از سفر ، مشاوره با مسؤولین فریت در آژانس می تواند در انجام سریعتر و آسان تر این امور بسیار مفید واقع گردد. مزایای فریت مسافری : · هزینه صدور بارنامه برای اضافه بار مسافری بسیار پایینتر از مبلغ جریمه ای است که مسافر برای پذیرش بار خود در فرودگاه می بایست پرداخت نماید. این هزینه اغلب کمتر از یک سوم مبلغ جریمه ( یعنی کمتر از 30 درصد مبلغ جریمه ) خواهد بود. · مسافرین دغدغه انتقال و جابجایی بار خود را در فرودگاههای مختلف نخواهند داشت و بار خود را مستقیم از فرودگاه مقصد دریافت خواهند نمود. کالاهایی که خروج آنها به همراه مسافر ممنوعیت دارد / ندارد : · خروج صنایع دستی و مصنوعات ایرانی به همراه مسافر به هر میزان ‌بدون محدودیت ارزش بلامانع است اما این کالاها نباید جنبه تجاری داشته باشند. · خروج انواع خشکبار نیز به همراه مسافر ، به مقداری که جنبه تجاری نداشته باشد ‌بلا مانع است. · مسافرین خروجی می توانند فرش ماشینی به همراه خود از کشور خارج کنند اما خروج فرش دستباف از کشور به همراه مسافر ممنوع می باشد. · خروج انواع کالاهای خارجی به همراه مسافر فقط تا سقف ارزش 80 دلار مجاز می باشد. · هر مسافر می تواند هنگام خروج از کشور حداکثر 150 گرم طلای ساخته شده بدون نگین و تا سه کیلوگرم نقره ساخته شده بدون نگین با خود همراه داشته باشد. · مسافران عازم به عربستان و سوریه بدلیل محدودیتهای گمرکی کشورهای مذکور ، نمی توانند فرش همراه خود داشته باشند. · زائران عتبات عالیات و یا سایر اماکن مقدسه مجاز به خروج فرش نیستند. ضمنأ‌ خروج پسته ، خشکبار و زعفران هم برای این رده از مسافران ممنوع است. · خروج فرشهای نفیس ، اشیای عتیقه ،‌ آثار هنری اصیل ، کتابهای خطی و چاپ سنگی ، قطعات خوشنویسی شده ، اوراق مینیاتور ، انواع سکه های گرانبها و هر نوع اشیایی که دارای ارزشهای تاریخی و میراث فرهنگی می باشد ، به همرا مسافر ممنوع است. · خروج اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی از کشور ممنوع است. · خارج کردن مواد مخدر و دیگر کالاهایی که مشمول ممنوعیت های کلی واردات و صادرات کالا است ممنوع می باشد. ارسال حیوان زنده به همراه مسافر حمل حیوان زنده به همراه مسافرین خروجی مستلزم انجام تشریفات خاصی می باشد بنابراین قبل از ارسال آنها بهتر است با کارشناس مربوطه در آژانس بار برای کسب اطلاعات کافی مشورت صورت پذیرد. برای حمل حیوان زنده می بایست در نظر داشت که پرواز مبدا به مقصد مستقیم بوده و یا به گونه ای باشد که در صورت تعویض پرواز ، بلافاصله پرواز بعدی رزرو شده باشد و سریعا بارگیری صورت پذیرد تا وقفه ای بین پروازها وجود نداشته باشد. شرایط حمل حیوانات مختلف با توجه به گونه آنها و کد مخصوص دسته بندی آنها در حمل هوایی متفاوت است. انجام مراحل ذیل جهت ارسال حیوان زنده به همراه مسافر · بررسی کامل مقررات شرکت حمل کننده و مقررات هر دو کشور مبدا و مقصد برای ایجاد هماهنگی بیشتر و دقیقتر · مجوز ورود به کشور مقصد طبق مقررات همان کشور · مراجعه به دامپزشک برای دریافت تاییدیه جهت اخذ گواهی بهداشت · تهیه گواهی بهداشت / گواهی دامپزشکی از کشور مبدا · تکمیل فرم مخصوص توسط متقاضی · تکمیل و ارائه چک لیست توسط پذیرشگر · تهیه قفس با شرایط مخصوص و استانداردهای تعیین شده · تهیه آب و غذا و تعبیه آن در قفس در صورت لزوم با شرایط مخصوص و تعیین شده · تحویل حیوان 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز SKY NET سرویس کوریر سپیدبال "اسکای نت" یکی از شرکتهای کوریر معتبر دنیا است که دفاتر آن در سرتاسر جهان بصورت مستقل اداره می شوند. این شرکت به لحاظ وسعت شبکه ، تجهیزات و استفاده از تکنولوژیهای روز به عنوان یکی از 5 شرکت کوریر برتر دنیا مطرح می باشد. همچنین از معدود شرکتهایی است که دارای خدمات قابل انعطافی جهت حمل کالاهای مختلف در شرایط خاص به هر نقطه ای از جهان می باشد. با شرایط کنونی و وجود تحریم و محدودیتهای بسیار برای انتقال کالاها از کشورمان به آمریکا و یا از آن کشور به ایران ، سپیدبال با ارائه راهکارهای مناسب ، می تواند نسبت به جابجایی پاکات به / از آن منطقه اقدام نماید. · "اسکای نت" سرویس درب به درب می باشد ( دریافت از محل و تحویل به آدرس مقصد در هر نقطه ای از دنیا ) و محمولات از این طریق ظرف مدت 3 تا 5 روز کاری به آدرس محل در سرتاسر دنیا تحویل خواهند شد. · واردات کالا بصورت پسکرایه از این طریق امکان پذیر است. · از آنجا که این سرویس ، سرویس تحویل به آدرس مقصد و تحویل به شخص گیرنده می باشد ، آدرس گیرنده می بایست بطور کامل و دقیق با ذکر شماره ساختمان یا مکان مربوطه ، نام یا شماره خیابان ، Zip Code و ... درج گردد. · نشانی های P. O. BOX قابل تحویل نمی باشند. · درج نام گیرنده ( نام شخص یا نام بخش تحویل گیرنده در سازمانی خاص ) الزامی می باشد. · درج شماره تماس گیرنده ضروری است. · در صورتیکه بسته های ارسالی حاوی نمونه کالا و یا هدایا ( Non-Document / Sample ) باشند ، درج نام و نوع کالا ضروری است. · در روزهای تعطیل و زمانهایی خارج از ساعات اداری ، تحویل بسته ها ممکن نمی باشد. تحویل بسته ها بعد از تعطیلات و در ساعات اداری صورت خواهند پذیرفت. · رهگیری بسته ها از طریق اینترنت و سایت مشخص شده در بارنامه ای که به فرستنده تحویل می شود ، امکان پذیر است. · در صورت update نبودن اطلاعات مربوط به بسته ها در سایت SkyNet ، بخش خارجی سپیدبال و بخش پشتیبانی مستقر در دفتر تهران ، آخرین وضعیت بسته ها را به اطلاع خواهند رساند. « سپیدبال » بهترین روش حمل هوايي زعفران امروزه زعفران را تنها به عنوان ادويه يا افزودني طبيعي نمي شناسند. كاربردهاي فراوان اين گياه در صنايع دارويي ، صنايع بهداشتي – آرايشي ، صنايع غذايي – خوراكي ، عطر سازي ، مصارف صنعتي و شيميايي ، صنايع رنگ سازي و ... رقابت صادركنندگان اين محصول را جهت افزايش سهم و حفظ جايگاه رقابتي خود در بازارهاي جهاني ، بصورت چشمگيري افزايش داده است. در اين خصوص سرعت دسترسي به بازارها و انتقال محمولات زعفران با ضريب ايمني بسيار بالا دغدغه بسياري از بازرگانان و صادركنندگان مي باشد. مساله اي كه حمل و نقل زعفران را به مقوله اي كاملا تخصصي تبديل نموده است ، ماهيت منحصر به فرد اين گياه ارزشمند مي باشد. زعفران حاوي 10 تا 12 درصد آب ، مواد معدني ( كلسيم ، فسفر ، پتاسيم ، سديم ، مقداري روي و منيزيم ) ، موسيلاژ ، چربي ، موم ، يك اسانس معطر با كمي Cineol ، Picroretin ، Picrocrocine و Crocine مي باشد. Picrocrocine حاوي 4/0 تا 3/1 درصد روغنهاي ضروري است و مزه تلخ زعفران بدليل وجود اين ماده است. Crocine محلول در آب بوده و رنگ زعفران مربوط به اين ماده مي باشد. اين ماده حتي با غلظت يك صدهزارم نيز خاصيت رنگ دهي خود را حفظ مي كند. بطور كلي زعفران ، با هر شكلي كه به بازار عرضه شود ( بصورت زعفران سرگل ، زعفران دسته ، زعفران پوشال ، پودر زعفران و ... ) حساسيت بسيار زيادي به نور ، رطوبت و دماي بالا از خود نشان مي دهد و از طرف ديگر Hygroscopic ( بسيار جاذب رطوبت ) نيز است. نه تنها قادر به انتقال طعم ، رنگ ، عطر و رطوبت خود به اجسام مجاورش مي باشد بلكه استعداد بسيار زيادي در جذب طعم ، رنگ ، عطر و رطوبت اجسام مجاور خود نيز دارد. حمل اين گياه با توجه به طبيعت منحصر به فردش نيازمند بكارگيري دانش كافي و رعايت استانداردهاي مربوطه است. سهل انگاري و نداشتن اطلاعات كافي در رابطه با حمل و نقل محمولات زعفران بطور قطع باعث از بين رفتن و تخريب آنها خواهد شد و زيانهاي جبران ناپذيري را ببار خواهد آورد. از طرفي محمولات زعفران حتي با حجم كم از ارزش بسيار زيادي برخوردارند و مفقود شدن چنين محمولاتي همواره يكي از نگرانيهاي بازرگانان و صادركنندگان اين محصول بوده است. بدين ترتيب دقت در بالابردن ضريب ايمني از مراحل ابتدايي بسته بندي اينگونه محمولات تا بارگيري و جاسازي آنها در هواپيما از جمله موارد قابل توجه براي شرکت سپیدبال مي باشد. بسته بندي زعفران : محمولات زعفران چه بصورت فله و چه در غالب بسته بندي اوليه كه توسط توليدكنندگان يا صادركنندگان آن صورت پذيرفته است ، براي حمل و نقل تحت شرايط يكسان و بر طبق استانداردهاي جهاني بصورت ويژه اي بسته بندي خواهند شد. با توجه به حساسيتهاي اين گياه ، آنرا پس از خشك و سرد نمودن ، داخل ظروف مناسب قرار مي دهند. اين ظروف ممكن است شيشه اي ، پاكتهاي پلي اتيلني ( L.D ) ، قوطيهاي پلي اتيلني ( H.D ) و يا پاكتهاي آلومينيومي لايه دار باشند. همچنين قرار دادن زعفران داخل جعبه هاي كارتني با جداره هاي شياردار و پوشش آلومينيومي باعث جلوگيري از فشرده شدن آنها خواهد شد. اما عمدتا براي حمل و نقل محمولات زعفران از جعبه هاي چوبي استفاده مي كنند. محمولاتي كه با جعبه هاي چوبي حمل مي شوند: كف ، جداره ها و سقف جعبه هايي كه قرار است محمولات زعفران در آن جاسازي شوند بصورت ويژه اي ساخته خواهند شد. ديواره هاي جعبه ها مي بايست كاملا استاندارد بوده تا بتوانند محموله را از هرگونه شرايط جوي متغير يا تابش نور خورشيد در حين حمل و نقل محافظت نمايند. همچنين براي جلوگيري از خطر سرقت ، جعبه ها مي بايست بدون منفذ ، بدون درز و شكاف در جداره ها بوده و كاملا محكم باشند. پس از قرار دادن محمولات زعفران داخل جعبه هاي چوبي ، آنها را بسته و از چهار طرف پلمپ سيم و سرب خواهند كرد. بدين ترتيب امكان دسترسي به درون جعبه ها ميسر نيست و هرگونه تغييري در پلمپ توسط گمرك قابل بررسي و پيگيري خواهد بود. روي تمامي جعبه ها معمولا برچسبهايي نصب خواهند گرديد: Fragile, Handle with care Top Keep dry نصب اينگونه برچسبها تاكيد بر اعمال احتياط لازم در حمل محمولات زعفران است. كليه جعبه ها مي بايست با نهايت دقت بارگيري شده و در مكاني خشك جاسازي گردند. جعبه ها نبايد وارونه حمل شوند تا از هرگونه فشردگي يا ضربه به آنها جلوگيري شود. محمولاتي كه درون كيسه حمل مي شوند : برخي محمولات زعفران در كارتنهاي مخصوصي بسته بندي مي شوند و براي حمل ، آنها را درون كيسه هاي پلاستيكي قرار مي دهند. از آنجا كه درز دوخته شده كيسه ها براحتي قابل باز شدن و ترميم مجدد است ، كيسه ها را پشت و رو كرده و جعبه ها را درون آن قرار مي دهند. سپس درب كيسه را پلمپ سيم و سرب خواهند كرد. بدين ترتيب درز دوخته شده كيسه ها به سمت داخل است. در اينصورت شكافته شدن درز به هر دليلي كاملا قابل رؤيت بوده و ترميم مجدد آن به شكل اوليه امكان پذير نمي باشد. هرگونه تغييري در ظاهر كيسه ها توسط گمرك قابل پيگيري و بررسي است. بارگيري محمولات زعفران : نه تنها بسته بندي تخصصي در حمل محمولات زعفران بسيار حائز اهميت است بلكه وجود نيروهاي كارآمد ، با دانش و آگاهي بالا در زمينه بارگيري چنين محمولاتي اهميتي دوچندان دارد. ممكن است بدليل رعايت نكردن اصول بارگيري صحيح ، محمولات در هنگام عمليات بارگيري كيفيت خود را از دست بدهند. نكات مهم در بارگيري محمولات زعفران: بكارگيري تمهيدات لازم در حين انتقال محمولات براي جلوگيري از نفوذ آب و رطوبت در هواي شرجي ، برفي و باراني . اجتناب از قرار دادن جعبه هاي زعفران در معرض تابش نور هنگام بارگيري . بررسي دوباره بسته بنديها حين بارگيري براي كاهش خطر تخريب محمولات. جاسازي جعبه ها در محيط خشك با درجه حرارت و تهويه مناسب ، بطوريكه امكان لغزيدن و تغيير مكان آنها هنگام حمل و نقل وجود نداشته باشد. اجتناب از جاسازي جعبه هاي زعفران كنار ديگر محمولات يا اشيا و مكانهايي كه ممكن است به جعبه هاي زعفران صدمه وارد آورند. اجتناب از جاسازي محمولات زعفران كنار محمولاتي كه مرطوب و معطر و يا جاذب رطوبت و عطر موجود در فضا هستند. قرار دادن دو درب دو جعبه زعفران مقابل يكديگر براي مسدود شدن راه ورود به داخل جعبه ها به منظور جلوگيري از سرقت محمولات زعفران. جاسازي جعبه هاي زعفران با رعايت فاصله اي از جداره هاي هواپيما. نكات مهم : دماي لازم براي حمل محمولات زعفران بين 5 تا 25 درجه سانتيگراد در محيط خشك مي باشد. دماي بالاتر از 25 درجه سانتيگراد موجب از بين رفتن روغنهاي ضروري ، مواد مفيد ، عطر و مزه زعفران مي شود. دما و رطوبت بسيار بالا باعث خود احتراقي زعفران مي گردد. مراحل اجرايي براي صادرات زعفران توسط صاحبان كالا: 1. اخذ مدارك لازم: # مدارك لازم براي صادرت زعفران مرجع صادر كننده 1 گواهي استاندارد Standard Certificate اداره استاندارد 2 گواهي مبدا Certificate of Origin اتاق بازرگاني صنايع و معادن 3 قرنطينه نباتي Phytosanitary Certificate جهاد كشاورزي 4 اظهارنامه گمركي Customs Formalities اداره گمرك به آن دسته كه فاقد پروانه استاندارد مي باشند ، علاوه بر هزينه هاي متعارف جهت صدور مدارك فوق ، هزينه نمونه برداري جهت صدور گواهي استاندارد نيز تعلق خواهد گرفت. در مورد آن دسته كه پروانه استاندارد دارند ، اداره استاندارد هر چند وقت يكبار با توجه به تشخيص خود ، نمونه برداري را انجام خواهد داد. براي بسته بنديهاي زير 25 گرم عوارض حمايت از صادركننده تعلق نخواهد گرفت. براي بسته بنديهاي بالاي 25 گرم ، به ازاي هر كيلوگرم 144 هزار تومان عوارض حمايت از صادركننده تعلق خواهد گرفت. 2. انجام عمليات گمركي: بسته هاي زعفران داخل جعبه هاي چوبي و يا درون كيسه هاي پلاستيكي قرار داده شده و به همراه گواهيهاي لازم براي ارزيابي مدارك و كالا تحويل گمرك مي شوند. با تاييد مدارك لازم و بررسي محموله ، اظهارنامه گمركي صادر و كليه بسته ها توسط گمرك پلمپ سيم و سرب خواهند شد. پس از پلمپ بسته ها ، محمولات جهت حمل و نقل و صدور بارنامه هوايي تحويل شرکت سپیدبال خواهند شد. زعفران تنها كالايي است كه دو پلمپ دارد ؛ پلمپ استاندارد و پلمپ گمرك. نقش شرکت سپیدبال پيش از پلمپ محمولات : صاحبان كالا براي اخذ گواهي مبدا از اتاق بازرگاني صنايع و معادن نياز به شماره بارنامه هوايي از شرکت سپیدبال خواهند داشت. درج شماره بارنامه هوايي براي صدور گواهي مبدا ضروري است و اين در صورتي است كه هنوز محموله به سپیدبال تحويل نشده است. با هماهنگي بين صاحب كالا و شرکت سپیدبال ، شماره بارنامه اي براي درج در گواهي مذكور تعيين خواهد شد. سپیدبال با انتخاب بهترين مسير هوايي به كشور مقصد ، بررسي ساعات پروازي مناسب و امنيت و دقت در بارگيري و سرويس دهي مطلوب ايرلاين مربوطه ، شماره بارنامه را اعلام خواهد كرد. بررسي چنين گزينه هايي و انتخاب بهترين آنها براي حمل ايمن و بي نقص محمولات زعفران همواره مورد توجه سپیدبال بوده است. نقش شرکت سپیدبال پس از پلمپ محمولات : سپیدبال با توجه به مشخصات دقيق محموله اي كه توسط گمرك پلمپ شده است ، بارنامه اي را كه قبلا براي آن در نظر گرفته بود ، بصورت كامل صادر خواهد كرد. این شرکت توجه خواهد داشت كه پس از پلمپ محمولات توسط گمرك ، حمل آنها حداكثر مي بايست بين 24 تا 48 ساعت صورت پذيرد. در اين خصوص رزرواسيون و كليه هماهنگيهاي لازم با ايرلاين مربوطه توسط سپیدبال انجام خواهد شد. عمدتا در پروازهاي مستقيم ، محمولات با كمترين زمان ممكن تحويل فرودگاه مقصد خواهند شد. در صورت پرواز غير مستقيم ( مسيرهاي connection ) ، سپیدبال مي بايست عمليات رزرواسيون را در تمام طول مسير تا رسيدن به مقصد نهايي انجام دهد. هماهنگي هاي متعدد و رزرواسيون در مسيرهاي مختلف پروازي ، از توقف بار در فرودگاههاي مختلف جلوگيري كرده و محموله بدون صرف زمان طولاني انتقال داده خواهد شد. در صورت كوتاهي در انجام رزرواسيون و هماهنگيهاي لازم در مسيرهاي غيرمستقيم ، محموله نه تنها با تاخير به گيرنده تحويل خواهد شد بلكه نگرانيهايي فرستنده را نيز در پي خواهد داشت. جلوگيري از كمترين وقفه ها در عمليات حمل و نقل زعفران يكي از موارد حائز اهميت براي شرکت سپیدبال مي باشد. نكات مهم : مشاوره صاحبان كالا با « شرکت سپیدبال » به عنوان آژانس حمل كننده زعفران و انجام هماهنگيهاي لازم بين آنها ، در تسريع و تسهيل عمليات اجرايي بسيار حائز اهميت است. هماهنگيهاي لازم بين فرستنده و گيرنده مانع از توقف بار در فرودگاه مقصد خواهد شد. حمل و نقل هوايي محمولات مختلف : بر اساس قوانين بين المللي حمل و نقل هوايي ياتا ، كليه محمولاتي كه از اين طريق حمل مي شوند به ازاي هر كيلوگرم تا سقف 20 دلار بيمه خواهند شد. حمل محمولات از طريق هوايي مستلزم رعايت كليه قوانين ويژه اي است كه ياتا در نظر گرفته است و كليه عمليات حمل در سرتاسر دنيا مي بايست بر طبق اين قوانين صورت پذيرند. در حمل هوايي بسته بنديهاي ويژه اي با توجه به ماهيت كالاهاي مختلف در نظر گرفته شده است. در صورت بسته بندي نامناسب اجازه بارگيري به محمولات داده نخواهد شد. در حمل هوايي شرايط دما ، رطوبت و تهويه مطلوب با توجه به نوع محمولات بارگيري شده در هواپيما تنظيم خواهند شد. سرعت انتقال محمولات از طريق هوايي احتمال خطر زيانهاي وارده به محمولات را بشدت كاهش خواهد داد. عدم دسترسي به محمولات بارگيري شده در هواپيما ، ريسك مفقود شدن آنها را بشدت كاهش خواهد داد. مزایای حمل هوايي زعفران توسط سپيدبال : علاوه بر بيمه رايج حمل و نقل هوايي ، سپيدبال محمولاتي همچون زعفران را كه ارزش بالايي دارند بر طبق درخواست متقاضيان و بر اساس ارزش اظهارشده توسط آنان ، تحت پوشش بيمه تكميلي سپيدبال ( بيمه انجمن هوايي ) قرار خواهد داد. در صورت وارد آمدن خسارت به محمولات زعفران در حين حمل و نقل ، بيمه تكميلي سپيدبال كليه زيانهاي وارده را متقبل خواهد شد. بسته بندي كاملا تخصصي محمولات در سپيدبال خطر آسيب به محمولات را در حين انتقال از بين خواهد برد. در سپيدبال امكان رهگيري تمامي محمولات ارسالي تا رسيدن به مقصد مورد نظر ميسر خواهد بود. در سپيدبال پيگيري مسؤولانه امور متقاضيان و كوشش در رفع نگرانيهاي آنان از جمله ضرورتهاي اجرايي است. امانتداري و حفظ كليه اطلاعات صادركنندگان از اصول سازماني سپيدبال مي باشد. به منظور جلوگيري از توقف صادرات بدليل تحريمهاي موجود ، سپيدبال راهكارهاي مناسبي را براي حمل كليه محصولات ايراني از جمله زعفران به مقاصد بين المللي ارائه خواهد داد. حمل هوايي بهترين روش براي انتقال محمولات زعفران : انتقال محمولات زعفران از طريق ريلي ، دريايي و زميني نه تنها ريسك تخريب محمولات را افزايش مي دهد بلكه خطر سرقت از آنها را نيز دو چندان مي كند. در اين روشها محمولات بيشتر در معرض باد ، رطوبت و نور قرار خواهند گرفت. مدت زمان طولاني رسيدن محمولات به مقصد نيز از جمله مسائل قابل تامل است. به علاوه در اين روشها امكان دسترسي افراد به محمولات در حين ترابري به مراتب بيشتر خواهد بود و اين امر به منزله كاسته شدن ضريب ايمني در انتقال آنها مي باشد. با توجه به ماهيت زعفران و با در نظر گرفتن ايمني بالا براي انتقال آن ، بطور قطع روش هوايي قابل اطمينان ترين شيوه و تنها گزينه جهت حمل صحيح محمولات زعفران مي باشد. بالا بردن سرعت دسترسي به بازارهاي جهاني از طريق هوايي مي تواند كمك شاياني به افزايش سهم بازار در دنيا داشته باشد. روز به روز به تعداد متقاضيان زعفران در دنيا افزوده مي شود ، از اينرو رقابت براي حضور در بازارهاي بين المللي افزايش داشته و دقت نظر در انتخاب كالاي مورد تقاضا نيز بحث برانگيز خواهد بود. سپيدبال با بكارگيري دانش و توانايي خود در حمل هوايي زعفران براي جلوگيري از افت كيفيت زعفران در طي انتقال آن و همراهي با صادركنندگان و پشتيباني آنها در تمامي مراحل حمل و نقل ، توانسته است سهم بسزايي در معرفي اين گياه ارزشمند و گسترش فعاليت صادركنندگان آن در سطح بين الملل داشته باشد. بخش مطالعات فني و روابط عمومي خدمات بار هوايي سپيدبال ------------------------------------------------------------------ منابع 1- مجله علمی تخصصی کشاورزی " زیتون " ، شماره 186 ، فروردین 1387 / مقاله بررسی تاثیرات پرتو تابی با اشعه گاما و وزن پیاز بر عملکرد زعفران – مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته ای کرج . 2- مقاله Saffron – سایت TIS 3- کتاب جامع زعفران ایران 4- قوانین و بخشنامه های وزارت بازرگانی به گمرک آتشفشان آیسلند و بحران در دنیا فوران آتشفشان آیسلند در ماه آوریل ، دومین حادثه ای بود که پس از حادثه 11 سپتامبر منجر به تعطیلی پر تردد ترین و بزرگترین فرودگاههای دنیا و لغو اکثر پروازهای بین المللی شد. شمار زیادی از مسافرین در انتظار بازگشایی مسیرهای هوایی بودند و انتقال حجم بسیار بالایی از محمولات مختلف با تاخیر زیادی همراه شد. در حالیکه این تعطیلی ها چندین روز ادامه داشت ، خسارات ناشی از آن باورنکردنی بود. کنترل ترافیک هوایی اروپا اعلام کرد که روز 18 آوریل فقط 4000 ( چهار هزار ) پرواز انجام شده است در صورتیکه آمار تعداد پروازها در روزهای عادی 28000 ( بیست و هشت هزار ) پرواز می باشد. اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرد این روند روزانه 200 میلیون دلار خسارت به ایرلاینها وارد می آورد. وال استریت جورنال اعلام کرد انتقال حجم بسیار زیادی از کالاها و محمولات از اروپا به دیگر نقاط دنیا غیر ممکن می باشد چراکه عمدتا انتقال آنها از طریق هوایی صورت می پذیرد. بسیاری از شرکتهای کوریر معتبر و صاحب نام دنیا و از جمله شرکتهای کوریر ایالات متحده آمریکا در این مدت امکان جابجایی محمولات از مبدا آسیا به مقصد اروپا و بالعکس را نداشتند. بطور معمول این شرکتها حجم بالایی از مرسولات آسیایی را به اروپا و از اروپا به آسیا انتقال می دهند و لغو شدن پروازها باعث توقف فعالیت آنها در این مناطق گردید. در اروپا مدارک ، بسته های اکسپرس و اوراق مهم که معمولا از طریق هوایی حمل می شدند ، به ناچار تا رفع این بحران با قطار حمل شدند. استفاده از حمل ریلی مشکلاتی را بوجود آورد چرا که تحویل آنها با تاخیر زیادی انجام شد. از دیگر مشکلات ، محدودیت در ارائه خدمات در مناطق مختلف بود. معمولا در حمل و نقل هوایی ، هرگونه بار تجاری ، محمولات و یا اوراق می توانند به بیش از 300 مایل دورتر از مرکز و مقر اصلی شرکتهای هوایی تحویل داده شوند. این در صورتی بود که در مدت بحران از طریق حمل زمینی ، بسته های پستی با تاخیر بسیار زیادی تنها قابل حمل به بلژیک ، ایتالیا و روسیه بودند. بیشترین خسارات اقتصادی وارد شده در این مدت گریبانگیر دو قاره آسیا و اروپا شد. کشورهای آسیایی مثل چین ، کره جنوبی و ژاپن روزانه صادرات عمده ای با حجم بالا به مقاصد کشورهای اروپایی دارند و از آن سو ، برخی مواد اولیه و قطعات ضروری را از کشورهای اروپایی وارد می کنند. هرچند برخی شرکتهای بزرگ ژاپنی مثل سونی ، شارپ ، هیتاچی و پاناسونیک اعلام کردند که خوشبختانه لطمه ای جدی از توقف فعالیت شرکتهای هوایی ندیدند اما در مقابل آنها ، شرکتهای مهم و معتبر کشورهای چین و کره جنوبی بشدت دچار افت در صادرات و از دست دادن میزان هنگفتی از درآمد حاصل از آن شدند. در مدت بحران ، روزانه حدود 7000 تن ( هفت هزار تن ) محموله از آسیا به اروپا و 4000 تن ( چهار هزار تن ) محموله از اروپا به آسیا غیر قابل حمل بود و این مساله مشکلات جدی را برای صادرکنندگان ، تولیدکنندگان و برخی صاحبان کارخانجات بزرگ دنیا بوجود آورد. از دیگر مشکلات مهم در مدت این بحران حمل داروهای ضروری و لوازم پزشکی به مناطق مختلف دنیا بود. در حالی که کوچکترین تاخیر در تحویل آنها صدماتی غیر قابل جبران به بار می آورد اما امکان حمل هوایی آنها وجود نداشت. سومین صادرکننده بزرگ چین عملا از صادرات به اروپا در این مدت بازماند. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ که مرکز و مقر اصلی اکثر شرکتهای هوایی است و ماهیانه چیزی در حدود 300000 تن ( سیصد هزار تن ) بار را از طریق هوایی جابجا می کند ، در این مدت کاملا بدون فعالیت ماند. شرکتهای حمل و نقل هوایی بزرگ و معتبر و صادرکنندگان قدرتمند آسیایی برای تحویل محمولات خود به اروپا با وقفه زیادی مواجه شده بودند. انتقال کالاهایی از جمله موبایل ، قطعات الکترونیکی پیشرفته ، لوازم مُد و ابزارآلات پیشرفته الکترونیکی آسیایی به مقاصد اروپایی معلق مانده بود. انتقال برخی محمولات ضروری به اجبار توسط کشتی صورت پذیرفت. اما این روش برای بسیاری از شرکتها روش پایدار و تایید شده ای نبود. بسیاری از آنها حتی با وجود چنین شرایطی حاضر به انتقال محمولاتشان با روشهای دیگر نبودند و همچنان در انتظار بازگشایی فرودگاهها و مسیرهای هوایی باقی ماندند. ژاپن اعلام کرد که ارسال محمولات کامپیوتر و نت بوک از ژاپن به اروپا طی این مدت کاملا متوقف شده است. نیسان موتور ، سازنده مطرح اتومبیل در ژاپن اعلام کرد که این بحران باعث شد تا 3 خط تولید دو کارخانه بدلیل کمبود قطعات ، یک روز از کار بیفتند. خط تولید بزرگترین سازنده قطعات الکترونیکی در تایوان ، بدلیل تاخیر در رسیدن مواد اولیه برای چند روز از کار افتاد. خسارت ناشی از وقفه در صادرات کشور کره جنوبی ، مبلغ 112 میلیون دلار تخمین زده شد. این در حالی است که طی مدت بحران امکان حمل بیش از 3000 تن ( سه هزار تن ) از محمولات بار هوایی در فرودگاه سئول وجود نداشت و این امر ضربه بسیار سنگینی به اقتصاد این کشور وارد آورد. یکی از شرکتهای بزرگ تکنولوژیکی در تایوان بدلیل توقف حمل بار هوایی ، 6 میلیون دلار خسارت دید. برخی سازندگان کامپیوتر در مرکز چین اعلام کردند برای پیشگیری از خسارت بیشتر ناشی از لغو پروازها ، محمولاتشان را از طریق حمل ریلی به اروپا و روسیه ارسال خواهند کرد. اما دیگر سازندگان کامپیوتر و نت بوک به ناچار از حمل دریایی برای انتقال محمولاتشان استفاده کردند. پس از کاسته شدن از شدت غبار ناشی از فوران آتشفشان ، رفته رفته پروازهای بخشی از اروپا شامل ایتالیا و فرانسه آغاز شدند. چندین پرواز نیز از آمستردام و فرانکفورت انجام شد. پس از بازگشایی مسیرهای هوایی و فرودگاهها ، ایرلاینها با حجم بالایی از محمولات گوناگون مواجه بودند که در ارسال آنها وقفه ایجاد شده بود. اکثر شرکتهای حمل و نقل هوایی اعلام کردند که بعد از این دوره بدون وقفه و شبانه روزی فعالیت خواهند کرد تا خسارات وارده را جبران نمایند و محمولاتی که حمل آنها متوقف شده بود را سریعتر تحویل نمایند. این حادثه علی رغم اینکه ناخوشایند بود اما توانست بخوبی جایگاه حمل و نقل هوایی و اهمیت آنرا در دنیای امروز به تصویر بکشد. این مساله که حمل هوایی کالاها توانسته است باعث روند رو به رشد اقتصاد جهان باشد بر کسی پوشیده نیست. درصد بالایی از حمل و نقل محمولات در سطح بین الملل از طریق هوایی صورت می پذیرند و به میزان استفاده از خدمات بار هوایی روز به روز افزوده می شود. کاملا روشن است که تاخیر در تحویل کالاها و محصولات صرفه اقتصادی ندارد و به منزله از دست دادن بازارهای جهانی است. علاوه بر این در موارد ضروری و حساس ، انتقال کالاهای حیاتی تنها از طریق هوایی توجیه پذیر است ؛ حمل داروها ، لوازم پزشکی ، مدارک و بسته های مهم ، حمل کمکهای ضروری به مناطق بحران زده و ... فقط و فقط از طریق هوایی می تواند مؤثر واقع گردد. سپیدبال دریافت سه گواهینامه ایزو 9001، 10002 و 10004 با مضامین مدیریت کیفیت، مدیریت شکایات مشتریان و سنجش رضایت مشتریان را نتیجه راهبرد امور حرفه ای و ایجاد اطمینان در مشتریان خود می داند. این مدارک بین المللی نه تنها به منظور کیفیت، گوناگونی و به روز بودن خدمات در سپیدبال، بلکه به دلیل سیستم مدیریتی کارآمد، مشتری مداری و نیز قابلیت پیگیری امور اجرایی، به این مجموعه اعطا گردیده اند. سپیدبال تنها و نخستین شرکت خدمات بار هوایی در ایران است که موفق به دریافت سه گواهینامه ایزو در صنعت هوایی شده است. این بدان معناست که برداشت سپیدبال ازمسؤولیتهای حرفه ای تنها منحصر به انجام فهرست وار فعالیتهای سازمانی نیست. این امر بیانگر آسودگی خیال مشتریان از مراجعه به سپیدبال خواهد بود، چراکه آنها می توانند شاهد دریافت خدماتی با کیفیت به مراتب بالاتر و به روزتر در سپیدبال باشند. دریافت سفارشات داخلی 1 پیگیری بار ورودی داخلی 2 امور اداری، سفارتخانه و مدارک دانشگاهی داخلی 3 پیگیری بار ارسالی و اوراق مناقصه داخلی 4 ارسال بار به خارج داخلی 5 حمل کالای وارداتی داخلی 6 امور مالی داخلی 7 دریافت اطلاعات بار هوایی داخلی 8 سپیدبال اکسپرس ، تحویل به آدرس تحویل در فرودگاههای داخل کشور تحویل قبل از 9:00 صبح ، به تهران تحویل به موقع اوراق مناقصه ارسال سریع نمونه های آزمایشگاهی انجام امور اداری خاص ارسال هدایا ، تحویل در زمان تعیین شده ارسال کالا و محمولات صادراتی حمل هوایی کالای وارداتی ارسال اضافه بار مسافرین عازم به خارج ارسال سریع بسته، نمونه کالا و مدارک بسته بندی کیفی و تخصصی کالا ارائه سرويس چارتر باري در تناژ مختلف انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا حمل محمولات نمایشگاهی